9 july, bersih?

last week orang sibuk bercakap pasal bersih. perhimpunan bersih.
tak pasal2 jugak jalan jem sini sana. sekatan jalan sini sana terutamanya di pusat bandar.
aku pun dapat jugak merasa sikit tempias jem balik kije jumaat minggu lepas.
aku kalu, jem sikit pun dah boleh hangin, tak dapat nak bayang la manusia yg stuck berjam2 masa bersih tu hari.
yang pastinya, memang ada segelintir manusia menunggu tarikh 9 july 2011 tu.
berkobar2 semangat nak berhimpun segala
pikir satu benda je lah. kita sebagai rakyat jelata
ape motip nak berhimpun segala
kalu itu mendatangkan huru hara
jangan la pulak nak suka2 memeriahkan suasana
sebab kelakar pun ada. bila tengok berita ada yg kena tangkap tu tak tau hujung pangkal pula.
terhegeh2 join together-gether
ntah ape2 punya manusia
haha, tak pasal2 jadik sajak pulak di hujung2 cite.

dah. tutup cite bersih, aku tak reti komen lebih-lebih sbb aku taktau sgt psl politik.
baca paper pun stakat amik tau gitu2 je.
tapi 9 july versi aku memang kutunggu tiap-tiap tahun.
walau aku tak mengharap sebesar keajaiban berlaku pada tarikh tersebut
cukup lah kalau tuhan mengizinkan
aku utk terus menghela nafas
dan melihat dia sentiasa ada di sisi
sebab segalanya daripada dia
aku belajar mensyukuri ape yang ada
sekurang-kurangnya bagilah aku melihat dia bahagia
beribu kan aku yg terlalu banyak kekurangan dan cela

HEPI 8TH BESTDAY TO YOU
MUHAMMAD FARIS UMAIR

kami sume sayang abg sangat2

sape punya bday sebenornya nih?





1 comments:



Ummi M.I.M.S said...

salam perkenalan.

oo. ada anak bujang dah rupanyer.
happy belated besday abam.. ehehe