cuti dan sakit2

salam,

ntah ape2 tajuk kan. dah type2 pastu bila nak publish tak tau nak letak tajuk ape.
last2 kuar tajuk camtu.. ala cincai je la kan, dah nama pun ting tong..

tengah sakit pala ni sebab dah bape hari tak lena tido. dah macam burung antu berjaga malam sebab farisya tak sihat, batuk2 dan muntah. ni sume gara2 berjangkit ngn ayah dia la 2 minggu lepas. sebelum cuti cny tu satu family down with fever. yg farisya ni plak dah 2 kali bawak p klinik tapi batuk tetap tak ok gak. masa kt kelantan minggu lepas pun ada bawak dia p klinik sebab dia tak lena tido, malam je batuk2 pastu muntah. so skang ni tengok ubat kelantan ni cam serasi ngn dia sebab batuk cam dah kurang sket. cuma aku kena monitor bibik time dia nak bagi ubat. ada skali hari tu dia terbagi ubat faris kat farisya sebab dah banyak sgt stok ubat, dia pun dah konpius tak tau nak bagi yg mana satu. nasib baik time tu aku ada. bleh dia bagi antibiotik faris kat farisya. naya betul. la ni setengah jam skali mesti tepon dia tanya farisya ok ke tak. siap pesan bawak payung time fetch farisya dari skool kalu panas terik, takut demam balik makcik kecik tu.

eh, rasanya belum terlambat nak wish gong xi2. yg beraya nya cina tp kitaorg pun sakan bercuti panjang, dari hari khamis sampai ahad, sambung lagi hari isnin sebab tak larat nak bersesak2 balik hari ahad.. nasib baik la balik hari isnin sebab ada member yg balik hari ahad bagitau dia anak beranak sangkut 14 jam nak nyampai kl. gile sadis, aku tau camne rasanya sebab penah rasa stuck kt bentong 4 jam tak gerak2 balik cuti raya cina masa mula2 kawen dulu. rasa cam nak kuar kete jalan kaki lagi cepat sampai.

saje selit gambar yang ada efek gong xi fa cai

ni masa jenjalan kt berjaya times square sblm cny hari tu

sambung cite. kitaorg blk kelantan hari rabu tu lagi. balik kije trus packing2 dan bertolak balik pukul 7, benti makan kat bentong, solat dan tdo kt kesedar inn gua musang. ni dah mmg cam rutin, bila balik kelantan je mmg kitaorg tdo sini semalam. pagi khamis kul 10 baru gerak sampai kampung kul 2 ptg ikut pasir puteh sebab jalan bleh tahan jammed.
lepas mandi nak p bekfast

makan kt a&w tesco k.b

sabtu tengahari kitaorg pegi pasir mas kenduri kawin sedara. ngn jalan jammed nya plak tu sesat barat nak carik rumah pengantin maka sampai umah dah pukul 4 petang. balik tu budak berdua ni pun sakan main lari2 ngn sepupu diaorg sampai ke maghrib. nak dijadikkan cite, malam tu lepas mandi faris tetiba takleh jalan. menangis2 cakap kaki dia belah kiri tu sakit. nak berdiri pun tak boleh. aku dah panik sebab takut tulang dia retak balik. sebelum ni kaki kiri dia penah retak siap kena simen 2 minggu.. aku takut jadik balik sebab doktor ada pesan kaki dia tak kuat sangat. aku agak ankle dia terseliuh, bengkak semacam. malam tu dia takleh tido, aku pun lagi la takleh tido. nak urut takut kang kalu retak makin teruk plak.



ni jadik masa last year kalu tak silap, dia jatuh n retak kt ankle so
kena simen 2 minggu

so, pagi ahad tu berbondong2 la aku ngn iwe bawak la dia p klinik. nak ngangkat dia satu hal dah la besar gajah. mintak napas aku. round2 carik klinik yg ada xray tak jumpe last2 pegi kt hospital pakar perdana. nama je swasta nak tunggu xray pun makan masa berejam. pas tu doktor yg mengxray tu tak sure plak whether retak ke ape then pas pulak kat doktor pakar tulang. tunggu lagi. siap sume dah pukul 1. tapi lega la bila doktor cakap takde retak or patah. cuma mungkin terseliuh. dpt ubat sapu n tahan sakit. doktor tak suggest urut, tapi balik tu aku bantai urut je. meronta2 dia menahan sakit, melalak toksah cakap la, iwe yg pegang dia pun cam nak tumbang.


yg bulat tu la tempat yg doktor tak pasti ada retak ke hape, tapi mmg jelas ada nampak line putih. kat situ yg dia sakit sgt kot

hasilnya alhamdullilah, dengan izin Allah, malam tu dia bleh jalan balik, cuma terincot2 sket. lega hati aku tuhan je yg tau. bukan senang nak mengangkut dia ke hulu ke hilir kalu ditakdirkan dia takleh jalan lagi. so, malam tu bila budak berdua ni dah tdo, dalam kul 11 aku nak iwe pun kuar la pegi wakaf che yeh (tempat wajib pegi bila balik ktan) dan dia janji nak belanja aku makan sup belut.

ingat nak tengok2 je tapi terbeli jugak

aku cuma beli kain 4 pasang. sepasang utk mak mentua, sepasang utk mak aku dan lagi 2 pasang utk adik2 aku. utk aku aku beli kain cotton 2 pasang cuma RM35, kalu kat sini biasa baju kurung kain cotton sepasang dah RM50. kira lebih kurang la bila dah plus minus upah jahit lagi. xpun peram je dulu simpan buat baju raya nnti

dah la cite pasal cuti, selasa stat kije cam biasa, sekian...

0 comments: