:(

sesi meluah perasaan..


tak suke! tak suke! tak suke!

rasa sangat tak best bila diri sendiri dah ada kecenderungan untuk berfikiran negatif disebabkan pengaruh negatif yg tak boleh nak dielak berlaku sekeliling kita. sebab ni lah aku sebolehnya tak nak cite apa2 pasal KERJA kat blog ni sebab tak mendatangkan kegumbiraan pd aku pon.

entah kenapa tapi skang ni aku rasa semuanya disebabkan KERJA yg buat aku TUA sebelum waktu. ye aku tau usia bila dah masuk ke 30an ni bukan la kategori muda belia lagi. lagi plak skang ni aku rasa aku dah lost my sense of humor. rindu sangat masa study kat ITM dulu, salu bergelak gumbira macam dunia aku yg punya. time tu rasa diri masih kanak2 riang, agak2 bosan bleh dating sesuka hati. xde komitment nak dipikirin walla..heaven. sebab tu la aku rasa aku dah tua sgt skang ni. asek seriyesss manjang.. kadang tebawak2 sampai umah ngn laki ngn anak pon dah tak pandai berlawak jenaka. aiyoh..sgt la stress di situ.

kadang2 terpikir, tak baik kan bila timbul rasa menyampah pada perkara yang kita kena buat hari2 contohnya cam p kije tapi kita tak ada pilihan suke tak suke kena buat rutin yg sama hanya disebabkan nak dpt gaji ujung bln. keje sbb nak dpt gaji shj. teruk yes mmg teruk. nnti kena carik tok guru biar dia tazkirahkan aku cara camne nak menjadikkan kije as ibadah baru la dpt gaji n dpt pahala as well at the same time.

aku tau keadaan aku skang ni sgtla tak bagus. aku perlu terapi minda. aku perlu refill tangki motivasi yg dah lama kering dan seeloknya aku perlu keluar dari keadaan yg aku tak suka. tp possible aku nak buat semua tu? ha kan dah pikir negatif lagi..

takleh jadi ni. positif..positif..

1 comments:



Mazni said...

nyah, sama la kaedahnya cam aku..kekadang rasa nak bukak payung jual nasi lemak jer hah, kija asik stress, klu tak pikir utang, lama mak benti, sabor yer as, jgn workholic sgt, idup mesti ada life, g bencinta ngan laki, spend ngan anak2, kawan2, lupakan kejap keja, insyaAllah OK.