isnin yang mandom

salam semua,


dah lama tak bersiaran lepas cuti raya. bukan ape, kije membukit, ngn audit bagai, tu yang nak update belog pun tak berkesempatan. weekend pulak sibuk ngemas umah pastu ada pulak open hse sini sana.

but just a short update.

12.9.2011

tarikh penting bagi aku. sebabnya si abang ngn adik telah dihantar dengan jayanya ke neseri semula. to most people mungkin ape lah sangat anta anak dok neseri. benda biasa. tapi bagi aku selaku ibu yang diuji dengan punya "si abang", tak semua neseri willing to accept dia. bukan perkara senang bagi aku untuk melepaskan dia di bawah jagaan orang asing yang aku tak tau hati budinya. that's why petang semalam sebelum anta janah balik rumah sewanya, singgahlah kami anak-beranak ke neseri tersebut. tengok tempatnya, sape ownernya dan yang paling penting setelah hampir sejam kat situ, aku berharap sangat anak-anak aku di bawah jagaan orang yang aku boleh percayai. aku tak nak ape yang berlaku pada abg sebelum ni jadik balik. aku serik. if anything happen to him, aku tau penghujungnya aku akan tak sudah-sudah salahkan diri aku sendiri.

la ni dah masuk time lunch. frankly aku takde selera nak makan. aku asik teringatkan dorang. aku tau diorng ok. pagi tadi aku siap bekalkan nasik goreng kat meka berdua. favorit si abang. aku harap sangat budak-budak lain kat situ tak buli dia. aku akan lebih terasa kalau pikirkan tentang dia compare ngn adiknya. adiknya lain, aku tau si adik lebih berdikari tapi si adik masih terlalu mentah nak ku harapkan menjaga abangnya itu. masa taip entry ni pon tak pasal-pasal air mata merembes-rembes kuar. ntah ape-ape la kan. haih la camne nak ngadap miting ngn muke sembab pasni.

aku dah tatau nak taip ape dah. mungkin nnti ada kelapangan aku nak cite pasal raya kat muar tu hari. insyaallah lah, sampai ketemu lagi.


2 comments:



Mazni said...

Naper As, tukar Nursery ker, bukan Faris g skolah ke? Bykkan doa, jgn fikir yg bukan2 ok. harap2 dorang OK kt situ...

momyluna said...

tukar neseri la mas, jauh sket dr umah. faris seminggu ni cuti, budak upsr tu yang dari pg dia kena dok neseri tu ngn adiknya