bertambah lagi umurku

tanggal 25 september lepas, genap lah umurku 32 tahun. (ewah.. ayat penyata, xde sape pon tanya)
dah masuk umur 30an ni sendu je rasanya. tambah lagi ngan anak2 yang makin membesar dan kalu jumpe budak-budak kecik dok panggil aku aunty...aunty manjang... aduhai terasa pasrah sungguh aku mendengornya. tapi kita takleh nak elak dah, umur tetap akan meningkat. yang penting camne kita membawak diri seiring ngn penambahan usia tersebut, ye dak

as usual, takde celebrate menda pon.
beli kek je sebijik nyanyi2, potong, makan udah abis cite.
disebabkan janah ture pon celebrate bday nya bulan yg sama, maka kite share kek saje lah, jimat kos

slalu pon begitu, spt bday itu dia yang punya


kek coklat pisang

malam minggu nya tu kuar lah aku laki bini tengok wayang. cite bini2ku gengster.
biase pon gitu, tunggu bebudak dah tido, baru lah kuar bercinta ngn laki. yang aku ni sementara nak nunggu kul 12 dah sempat ketiduran dpn tv almaklum siangnya tu merayap merata, lepas maghrib nya pulak pegi jamuan raya sp setia kt area umah. dah la melantak sakan, ngn nasik minyak, laksa lemang bagai, balik dari jamuan tu ngan perut ketat memang rasa nak carik bantal je dah. tapi dah laki booking kan tiket, tak kan tak pegi pulak kan.

masa otw nk p tengok movie tu, ngn aku yg tgh mamai2 tak abih lagi, iwe bagi present pulak dlm kete. aku siap eh ada hadiah ke?? bukak kad baca, bukak hadiah siap pakai tapi baru tingat tak cakap tima kasih pong kat dia.. seingat aku lah ni dah kali ke tiga kot dia bagi present benda yang sama. takyah la aku nak mention kat sini hape bendanya. tapi bila aku tanya apesal bagi ****** lagik?
tau ape dia jawap??

"dah tatau nak bagi ape dah. lagi pon ok ape, awk pakai benda tu semedang la awk ingat kat saya..." alohai.. suwit kau bang.
tu baru gara2 bday ke 32, lagi seploh tahun punya bday nanti ada harapan la bday aku pon dia dah tak ingat agaknya
takpelah wahai kandaku, ape pon yang kanda bagi dinda terima ngn hati terbuka.

oh, terima kasih gak kat jana ture sebab bagi present tu hari. ko macam tau2 aje aku memang plan nak beli benda alah tu tapi tak tau la tawon bile baru aku beli. ala, ko pon tau aku ni spesis camne kan. dan aku harap ko suke present yg kiteorg bg tuh. sori la, tu taste iwe, aku suh dia je beli sebab aku tak sompek nak carikkan ko hadiah tu hari.

berbalik pd cite bini2ku gengster tu, series best la cite dia.
suwit gile sahiezy sam ngn liana tu belakon as laki bini
the best part yang tak tahan gelak time dua-dua bini gadoh kat dapor pastu bile si suami datang sume pakat cam tengah sibuk prepare makanan, tak padahal rupe sengsorang dah macam hantu raya sebab muka penuh tepung, ngn periuk belanga bertempiaran sana sini. eh, series lawak lah bab tu.

aku rasa lepas ni kalu nak layan movie pon tgk cite yg lawak2 camni baru ok kot. baru kena ngn jiwa aku. cam minggu lepas layan midnite hantu bonceng, pon lawak gak. aku bukan ape kadang tu beriya nak tengok bile sume pakat kata cite tu best macam cite kl gengster tu hari tapi bile dah tengok pada aku biase2 aje. dah masuk era kertu gamaknya, sesuwai layan cite lawak aje la kot.

eh, tak masal lari tajuk plak dah. ape pon, sempena pertambahan usia ku ini, aku mengharapkan segala yang terbaik untuk aku anak beranak. mudah-mudahan kehidupan aku dipermudahkan dan diberkati sentiasa oleh-Nya. aku bersyukur dikurniakan orang-orang yang aku sayangi di sekeliling aku. mak bapak aku yang banyak jasanya membesarkan aku dari kecik. takkan terbalas jasa dorang sampai bebila. iwe, somiku yang aku rasa kita memang diciptakan untuk saling melengkapi satu sama lain. aku akui takde sape yang sempurna, aku berusaha untuk jadik isteri dan ibu yang baik untuk mereka. aku terima seadanya anak-anakku, sesungguhnya mereka anugerah yang cukup sempurna di mataku. segalanya serba memadai. terima kasih Tuhan atas segalanya..



2 comments:



Mazni said...

Dah kertu kita ni yer As kan...Iwe cam lebih kurang Epoi jer, tiga tahun bturut2 hadiah yang sama, jenama jer lain, tp mak redhoooooo....awwuu...apapun, happy birtday my dear, i'm happy to see u happy! Mmuahhhh..

momyluna said...

mmg dah kertu mas. kalu dulu dekat2 bday je sgt teruja, tp skng sambut bday pun dah tak rasa apa... heee teruk no bunyik nya kan