dia muncul plak dah...

2-3 hari lepas urat saraf sekitar hidung aku ni dah stat rasa berdenyut2.

hari ni..ha tu dia.....


sebijik jerawat batu saiz xxl timbul elok je tengah2 batang idung aku yg tak bape nak mancung ni.

humang aih... sebatu dah nampak bersinar-sinar, merah nyala dah rupe ronald mcdonald gayanye.

ape tebiat la kau wahai jerawat nak tumbuh pun tengah2 batang idung aku yg kau pilih.

budak2 muda kt opis ni (ye sbb aku je yg dah tak bape nak muda) bila bercakap ngn aku je tengok tang idung. malu ahkak dik oi. rasa nak tampal koyok je kt idung tu ha

yelah, kalu dulu zaman remaja, zaman mengeletis tu muke naik jerawat ala2 tak bape nak pelik la ditatap orang.

la ni, dah kertu2 plak byk jerawat ape kekdahla kan.

tapi kan jerawat..apekah sebab

a) hormon menggila
b) stress tak berkesudahan sbb kije
c) makan goreng2 & kekacang segala ko tak ingat
d) saje2 je, alah macam tak biasa

tapi aku rasa sbg tuan punya jerawat mmg jawapan nya sume di atas adalah benar.

bukan la aku nak kata yg sebelum ni muka aku ni ala2 suci murni tak pernah jerawat nak singgah. ada je lagi2 time nak bulan ngambang tu mmg ada je jerawat2 manja bertaburan tapi tak se-GAH yg sebijik nih.
haih. mesti parut hitam gile lama nak hilang nnti
xpe2.. nnti dia, mlm kang aku picit2 dia sampai lumat.

ish. tapi ada ke patut nak salahkan jerawat kalu dah diri sendiri pun ala2 bab mencuci muka tu main guna ape yg ada. dah la dari dulu pun pandai guna pencuci muka je. ape kejadah toner ke moisturiser ke al tak blajo nak pakai. kadang jumpe sabun betik pun aku tonyoh je. paling tak pun sabun susu kambing pun buleh juga.

dah tu...... masa nak mandi pun bercatu2 berebut takut anak dok gendang pintu bilik air. lagi la masa nak membelek muka. ye2 saya tau tu adalah alasan org2 malas mcm saya semata-mata.

tapi kan laki aku tu elok je cuci muka pakai sabun dettol, xde pun jerawat naik kt muka dia.

camni gaya la, pasni nak kena blajar manja2kan wajah la pulak, dok kt cermin belek lama2 mana tau muka bleh licin berseri2

pastu bleh la sebut2..

kerana dirimu begitu berharga

tak pun, tak pun

kejelitaan adalah hak milik setiap insan

hahahahahahahhahahhaktui



2 comments:



Mazni said...

Tu la as, aku perasana bila umo senja ni plak le jerawat cam kena siram baja subsidi, nak kata remaja, dah retua, hallo!!! stress mak nyah oiiiii.....

btw citer psl accident tu so touching..klu aku pun, aku tak rela jadi yang ditinggalkan, biar lah aku g dulu, n klu boleh, biarlah berakhirnya hayat aku di jalan raya...aku ngeri!! mohon dijauhkan, mohon kita semua panjang umo....aminnnn...

momyluna said...

aku ni bukan la ni je jerawat menggebu nyah. dari dulu sampai skang pun aku ngn jerawat bagai senada seirama gitu..tak dpt dipisahkan