dah takde..

khamis. 7th april 2011

secara resminya budak berdua tu dok nursery.

cite pasal bibik.
setelah seminggu dibagi cuti sakit last2 dia kol aku gak
tapi... siap letak kondisi, dia nak sambung kije cuma kalu aku naikkan gaji dia
hahaha..nak tergelak pun ada. kije baru 6 bln tapi demand makaih..takut aku dengar
patut pun macam2 alasan. sakit la, anak angkat masuk spital la, kawan nak pinjang duit la.
dari hari tu kalu ko cakap straight kan ke senang bibik oi
aku cakap kt dia gini je
kalu dia rasa kt luar sana lagi best
terpulang lah pada kau wahai bibik
carik la kije lain yg lebih membahagiakan hatimu
biarlah aku saje yg membibikkan diri ku
haaa gitu..gilos dah aku haha

so, tuan punya badan yg dah takde bibik ni
harus la kena lebih cargass la kan.
balik kije letak beg sambung berkuntau kt dapur plak
kalu ada bibik pun rutin aku camtu gak
takde beza pun cuma skng buat kije kena menyambil la
sesambil masak tu sumbat skali baju2 kotor dlm washing machine
masak siap, laundry pun done. tinggal nak sidai je mlm kang
ada org cakap anak dah besar senang patutnya tak payah pakai bibik pun tak ape
well, aku buleh cakap itu depend pada kita yg nak menguruskan camne la kan
to be honest sblm ni pun aku guna khidmat bibik semata2 utk kebajikan anak2 je. fullstop.
sbb aku ada pengalaman tak best ngn nursery zaman faris kecik2 dulu.
walau macamana kita berhati2 pun kalau dah ditakdirkan tuhan benda tu akan terjadi maka terjadi jugak kan
so, tak payah meratap atau mengenang benda yg dah terjadi
sbb bersedih tak akan mengubah apa2 pon dan
apa jua yg terjadi, hidup perlu diteruskan

0 comments: