ada apa dengan 20 mac...

hari ni dah 30 mac.
aku lupe la nak up entry ni masa hari kejadian.
tup2 hari ni baru ingat... almaklum dah tua kan
takde ape pon. saje je teringat kisah zaman aku muda2 dulu.
ntah le, sejak dua menjak ni, suka plak dok mengingat balik peristiwa lama..aiceh
saje la kan, bila dah teringat tu hapdet la kt sini.
nnti bile umur dah senja2 besok bleh senyum2 kambing bile tengok blog ni,
tu pun kalu panjang umur laa

alkisah, ni flashback cite 13 thn yg lampau...
bukan senang nak me-recall benda yg dah lepas tau
sebab aku kan pelupa
tapi sebab moment 20 mac itu suwiiitt bangat bagiku
sebab, tanggal 20 mac 1998
merupakan saksi pertemuan aku dan iwe..cecece
di atas tempat duduk batu depan library itm
camni citenye lebih kurang la, yg aku still bleh ingat.
masa tu study week. aku plak masa tu baru part 1
aku pegi library ngn budak satu dorm, zai lepas maghrib.
dah study nak balik tu kena la ngurat ngn satu grup bebudak klate
bleh tau la kan, dengor gaya lorat org sana
aku dah la time tu cam anti ngn owg kelantan ni, bukan ape
sebab diorg kan mcm suke berpuak2 lebih2 lagi time lepak kt foyer tu
haram tak layan la kan..ceh bunyik cam bagus kan
skali besoknya p library jumpe lagi
masa tu kengkawan dia cuma usha dr jauh
yg dia ni terlebih daring siap bagi note kertas lipat kecit2 tu kan
yelah, masa tu dlm library..
mana bleh bising2 kan
haha.. tak layan kau..siap tak pandang pon note tu
so abis di situ
pastu aku pon ada exam. dlm seminggu gap pegi lagi library
jumpe lagi si mamat bertuah ni
aku buat tak tau je masa dlm library tu
yg dia ni siap dok sebelah lagi
last2 time aku nak blik hostel tu dia follow
yelah, balik tu kan jalan kaki je
kalu aku ada moto bleh gak aku preng laju2 tinggalkan dia
nak tak nak layan la jugak..
pastu puas la kena ejek ngn geng2 aku yg tau
aku kan anti org klte
tapi last2 ketemuk jugak sama org sana
tu lah kan..dah jodoh namanye


gambar kenangan zaman bercinta2 dulu.
ada lah 2-3 keping yg masih lagi dlm simpanan.
time ni amik gambar pakai kamera kodak tu. tak jumpe dah kamera spesis tu skang..
kalu tak silap ni 2nd time dating..ingat tuu..tp lupe dah la kt taman bunga mana ntah ni.
masih jelas kelihatan muka ku yg dot2 merah2 bekas jerawat batu time form 5 tak hilang..haha berangan je kijenye

1st time dating p jusco bukit raja naik moto kapcai.
makan kt mcd tapi takde la amik gambar sbb time tu dua-dua malu2 kucen lagi..meowww
walaupun masa kenal dia tu dia dah part 6 dan bila dia dah grad dia blk kelantan tp kitorg masih kontek. time tu yg aku ingt kalu aku cuti blk kg kul 12 mlm dia akan kol sampai la ke pagi kitorg borak. siap tarik tepon masuk dlm bilik tu. kalu ingat balik pelik kan ntah ape la bleh borak lama2 time bercinta dulu. la ni kalu kol 2 minit dah tak tau nak cakap ape..haha


sampai la ke hari konvo aku.
iwe secara macho telah menghadirkan diri sambil membawak bunga di hari kejadian.
dan jugak merupakan pertemuan sulung beliau ngn bakal pak/mak mentua.
alhamdullilah, dah 13 thn aku dipertemukan dgn org yg dapat melengkapi kekurangan diriku
semuanye kerana perkenalan di atas batu itu..

0 comments: