kena ubah

semalam dengar budak kt opis ni dia bising2 ckp kena saman. speedtrap kot. kecoh tanya nak bayar katne takut kena blacklist.

memang kalu kena saman terus kena bayar ke kalu tak kena blacklist?
ntah ler, aku tak tau.

yg aku tau aku ada saman dalam 600 hengget sampai skang tak setel2 lagi. sebab ape aku tak setel sampai skang? sebab... roadtax aku bleh je renew.
aku tau aku ada saman byk tu pun sebab tergerak nak cek kt rilek.com kot beberapa bulan lepas. saman yg terkumpul tu pun dari tahun 2003 dulu. tu pun saman parking. ada dua je saman speedtrap (memecut la konon, nak speed hapenya kalu kete pun dah nak roboh).
dua2 kali kena saman memecut tu time nak pegi kije. kadang lepas tol bkt raja 60 sen tu mmg tak perasan tertekan minyak kuat sket. tu yg kena kot...

apa2 pun, peringatan utk diri sendiri pasni, kena la bwk kete ngn berhemah. tak pun lepas ni haruslah keluar rumah seawal pagi agar tidak lagi berlaku kejadian memecut sebegitu.

p/s utk diri sendiri - memecut khonon tp manjang je ko punya punch kad kaler merah

tu satu, ni satu lagi aku kena ubah.
dah lama nak ubah pe'el yg satu ni tapi sampai sekarang tak terubah lagi.

aku kan, susah sgt nak pakai seat belt kalu drive. kadang tu dah bawak kete sekerat jalan (jauh gak) baru teringat nak pakai. kadang tu memang ingat tapi tak pakai sebab malas. tak padahal benda tu bukan payah no nak buat pun kan?

tengah2 drive karang bila ternampak kete pak polisi baru lah hegeh2 tarik seat belt tu, tu pun tarik je belakon macam pakai tapi dah jauh tu bukak balik (sampai camtu skali teruknya ko senah)

tapi aku selalu buat cenggini bila drive sengsorang je. kalu aku jadik penumpang, aku pakai je sebab aku tak suke kena jeling2 ngn driver.

ape pun, dengan ini aku berazam di pertengahan tahun 2011 ini utk mengimprove diri ku ke arah kebaikan. benda senang je tu, antara ko nak buat ngn tidak je..


2 comments:



Mazni said...

selamat berazam nyah, almaklumlah dah senja, makan kepap semut byk, semua lupa..lom kes urat putus lagi kan...hahhaha

momyluna said...

urat pun dah byk yg putus nyah..haha