patah tumbuh...

aku patutnya sambung cite skool holiday kan tp bg aku can nk meluah rasa hati yg tengah dilanda kesedihan melampau nih. ape sebabnya? saje sbb mood swing kot..haha..gile statement.
ok..serios..aku sedih sbb maid aku nk blk indon. ya.. satu2 nya bibik yg penah kije ngn aku selama 2 tahun 9 bln nk balik indon..back for good. yup, dia xmo dtg sini balik. maunya aku tak sedih. dah la dia close gile ngn ank aku. dua2 ank aku rapat gile ngn dia compare ngn aku okeh. aku sedih sbb pasni aku bleh imagine camne si farisya dok menanya kt aku tak abes2..ibu, kakak mana??? adoyai cane la ank aku tu nanti.
tp di sebalik kesedihan tu aku tau tak sepatutnya aku pentingkan diri sendiri camni. yelah, dia pon ada family kt sana. aku try letak diri aku kt tpt dia. kalu aku la, bleh gile wai tak jumpe family dekat 3 thn tp dia sgt strong..umur baru 21 tinggalkn family, dtg sini carik duet nk tolong family dia.
aku tau bukan senang nk carik bibik sebaik dia..mungkin takde. aiceh.. melampau statement aku nih. tp aku bukan sesaja nk puji dia melangit tp dia mmg terbaeekkk yg penah kujumpa sbb salu kite dengar cite psl bibik bwk lari ank la, bibik tatau masak la, bibik malas la, bibik pengotor la (sume yg tak best je psl bibik) tp so far alhamdullilah dia tak camtu. selama dia kt sini, aku dah anggap dia cm kitaorg punya family member. aku cuma kesian kt ank aku yg kecit tu je takut dia rasa kehilangan.
well, aku takleh nak predict future. for this moment, kitaorg plan xmo carik replacement lagi, tp tak tau la..let it go with the flow..biar la masa yg menentukan. aku pon doakan yg terbaek utk dia.
eh tetiba je dah kul 5.30 la, nk kena balik dah ni, nk singgah tesco lagik carik belacan bibik aku kirim nk bt sambal belacan, so sampai ketemu lagik

0 comments: