skool holiday - part 2

hello everybody, so meh la kita sambung cite jenjalan ke langkawi masa cuti sekolah bln lepas ek..harap2 jgn la ada yg muntah tgk gambo yg melampau byknya. ni pon aku pilih2, x sumenya aku up, jenuh aku nk nunggu dowh

posing gedik poyo dr kami anak banak adalah satu kemestian.. time ni la nk amek gambo bilik ye tak? lambat sket je kang bilik pon dah jadik cam kandang kuda

tak suke bilik air dia sbb takde paip kt jamban, menyusahkan.. tp tab dia aku suke sbb besar n muat utk 2 org :P


lepas solat asar tu kuar jap p dataran helang. nk amek gambar pun payah sbb ramai sgt org kt situ, maklumlah cuti sekolah, so dekat nk maghrib tu blk la bilik sbb budak berdua ni pon dah penat. malam kitaorg dinner kt hotel je sbb dah tak larat nak kuar dah. mlm tu seingt aku kitorg sume tido awal.

11 june 2010
start d day bangun lewat, kasi can kt bebudak tdo puas2 (alasan je tu). bila bangun pon dah tengahari of cos la perut pon dah lapar, so kitorg trus p lunch. bile sorang2 dah kenyang, barulah senang hati nak merayap, sehari suntuk pon xde hal. so tempat pertama kitaorg p tengahari tu adalah underwater world. we spent time almost 1 hour kt situ mengcapture gambo ikan pelbagai saiz.

dan sempat gak mengabadikan kenangan di kaki gunung everest...hahahmy super duper sweet doter yg very hepi dpt tgk ikan, even tho kepenatan merayap non stop sket pon tak merengek setel kt underwater world, ayah trus drive p makam mahsuri. plan awalnya nk p taman buaya tp pusing2 x jumpe. so ayah pon drive je la trus ke makam mahsuri. si adik sempat take a nap, sampai ternganga mulut kepenatan..sian dia

sampai2 je sana ujan lebat, masa tu dah pukul 3, terkandas la dok dlm kete dlm 20 minit. alhamdullilah, pastu cuaca elok..panas terik lagi so dpt la kitorg masuk makam mahsuri. lebih kurang dlm sejam kt situ pastu kitorg trus ke telaga 7.

adoyai..penat nya la, dah la dok menapak naik ke telaga 7 ngn mengendong farisya sbb dia dah kepenatan. itu pun kalu ikut kan hajat tak kesampaian nak tengok telaga 7 sbb kena menapak naik ke atas lagik. dah sampai kat area air terjun tu je aku dah surrender. bagi can kat budak berdua tu main2 air kejap pastu balik sbb dah nak maghrib.

walaupun dah petang tp sgt la panas, berpeluh kitaorg anak branak. yg ni bleh plak si ayah soh posing time nak mendaki anak tangga ke tpt air terjun tu. bleh nampak tak idung aku kembang kempis tgh kontrol napas, seb baik aku tak bertukar kaler jadik ijau jek ye..sila bagi laluan ye anak2, mak budak ni pon nak enterprem gak, dah mcm gergasi je ghupe aku bile tgk gambo ni


si kecit gumbira dpt main air..siap tukar suit tu


pastu kitorg pun bertolak blk hotel sbb dah nk masuk maghrib. on d way balik sempat lagi singgah kt pulau pasir hitam (betul ke tak ntah namanya..aku dah lupe). sampai2 hotel sume dah flat. lepas dok mandikan budak berdua tu kitorg pon dah tak larat nk kuar balik so oder mkn dr blk je la..
sambung lagik ke part 3..

0 comments: