tetiba touching

Hari ni digerakkan hati nak menulis setelah 2 bulan lebih belog ni tak berusik.


Time lunch tadi my old fren sms me bgtau satu perkara yg betul2 buat aku terkujat. Really terkujat. Dan sampai skang aku dok memikir perkara tu sampai sudah. Ape benda kandungan sms tu tak payah lah aku nak mention kat sini tapi "perkara" yg sama tu hampir2 terjadi pada aku bulan lepas, mujurlah Tuhan tu maha berkuasa. Ditemukan aku ngn org yang panjang pikirannya dan tinggi kesabarannya berbanding ngn aku yg dangkal segala2. Nauzubillah, kalau dipikir balik, aku mintak sangat dijauhkan la perkara ni dari menimpa diri aku sbb aku tau aku tak sekuat mana nak menghadapi kemungkinan hari esok.
Apa pun aku nak jadikkan perkara yg berlaku pd kwn aku tu sbg satu pengajaran utk diri aku. Sesungguhnya, aku sentiasa berdoa utk menjadi seseorang yang lebih menghargai dan menyanyangi orang2 yg berada sekeliling aku especially laki aku dan anak2 aku tapi kadang2 aku mudah leka dan cepat lupa diri.

Ya Allah, sedarkan aku untuk mensyukuri sgl nikmatMu...

2 comments:



Mazni said...

takper as, kita semua belajar dari kesilapan...

Ms Pearl said...

yes....tiada yang sempurna...
kita semua actually harus belajar...dari kesilapan tak kira la diri sendiri atau kisah orang lain......