musim orang kawen

rasanya dah dekat sebulan aku peram entry ni. sebabnya dah elok2 taip bile time nak upload pic je fail. maklum la menumpang line wifi org sebelah umah yg tak bape nk kuat signal nya.


berbalik pd tajuk.. bila ujung2 tahun, lebih2 lagi cuti sekolah, ramai org amek kesempatan naik pelamin. so, ni cite kitorg p cousin kawen kt kluang.

mahyu & jueangah & saiful

To angah & mahyu serta pasangan masing2, selamat menjalani kehidupan berumah tangga dan semoga berkekalan sehingga ke akhir hayat. this is the second marriage for angah sebab jodoh ngn suami lama tak panjang. Sesungguhnya tuhan tu maha mengetahui, kan ke pompuan yg baik utk laki2 yg baik.

cite pasal kawen ni, teringat aku sometimes last week dapat kol dari adik ipar aku zol, dia nangis2 ngadu kat aku dia gado ngn bini dia (adik aku la tu). Nak tergelak aku, tapi kesian pun ada. kesian sebab aku tau sangat perangai hangin adik aku. walaupun badan dia cekeding bleh dilepuknye laki dia time diaorg gadoh. tu yg laki dia tepon aku mengadu nasib.

tapi adatlah, kawen mesti ada gadoh2, asam garam berumah tangga memang camtu. aku cuma nasihat dia jgn cepat gelabah. owg laki kena cool, kontrol keadaan. aku cakap kt dia even aku yg dah 8 thn kawen pun kadang2 saje carik gadoh (gadoh2 kan makin sayang) then, aku ckp kat dia tu kira proses mengenal luar dalam pasangan la sebab makin lama kita hidup ngan seseorg tu maka kita akan tau lebih banyak perangai2 yang tak best yang dulu time bercinta kita nampak sumenya indah belaka. so, belajar menerima pasangan seadanya sebab kita bukan nak hidup sehari dua je dgn dia tp akan habiskan sepanjang hayat kita bersamanya kalu diizinkan tuhan.


pic : jejaka macho ni tgh berdarah manis sbb dia plak bakal naik pelamin bulan 3 nnti

0 comments: